wtorek, 18 lutego 2014

Umatczyńmy Polskę

Nie wiedziałam, że są feministki, które odważają się mówić, że praca kobiet w domu jest ważna:)
Mój tata, jak wiecie, od lat walczy o to, ąby pracę domową uznać za pracę.
Tutaj jest artykuł Umatczyńmy Polskę, którego tytuł mnie przyciągnął.

Poniżej dużo linków do innych artykułów. Zaciekawił mnie tytuł jednego z nich:  Matka do nie zawód (wypowiedź tej matki dla mnie jest wstrząsająca).  Fakt, matka to nie jeden zawód, tylko paręnaście: nauczycielka, opiekunka, pielęgniarka,  kucharka, sprzątaczka, menager, etc. etc. Właśnie dlatego powinno się docenić jej pracę i za takową ją uznać.

To jest straszne, że kobieta musi wracać do pracy, bo boi się, że się dziecko do niej przyzwyczai, lub że ona odzwyczai się od pracy? Skąd to pochodzi? Czy matki nie rozumieją, że ich obecność to najlepsze co mogą dziecku dać? Tak jesteśmy stworzeni, że nasze maluchy nas potrzebują.

Postuluję, aby państwo w końcu dało naprawdę wybór matkom. Więszość z nich jest zmuszona do powrotu do pracy zarobkowej, mimo że chętnie zostałyby w domu trochę dłużej. Z drugiej strony wiemy jak trudno jest być z dzieckiem non stop. Dlatego warto rozważyć możliwość pracy choć 1-2 x w tygodniu. Wtedy matki mogłyby się wymieniać. Tylko, że pracodawcy musiałoby się to opłacać. Oto twórcze zadanie dla polityków. Jak to zorganizować?


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz